Driftsavtale SLA

Vi har oppetidsgaranti på 100% på både server og linjer. Lei en server i dag og du er klar for høy trafikk i morgen.

Andre leverandører opererer gjerne med driftsavtale som et tillegg til serveren. Dette koster koster ofte fra 1 500,- per måned og oppover. Dette innebærer da enkel support innenfor arbeidstid (8-16). 

Videre kommer tillegg som antivirus, backup (400 GB data inkl. hos oss på de fleste løsninger), trafikk (ofte små kvoter) og ikke vakt utenom hverdag. 

Samt gjerne ekstra for konsulentarbeid for andre ting på serveren.

Når alt kommer til alt, så betaler du langt over 4 000,- per måned før du engang betaler for serveren. Det ser såklart bedre ut å bare prise serveren, men du kommer ikke langt i dag uten infrastrukturen rundt.

Vi opererer med en såkalt all-inclusive avtale som innebærer høyeste nivå av Managed Support på alle SLA-punkter. Hos oss er alle kunder like viktige.

Mens andre firmaer baserer seg på kvantitet (flest mulig billige servere) og konsulentfakturering (brannslukking, krisebasert, oppgraderinger, vedlikehold, ekstratjenester), fokuserer vi på kvalitet og forebygging i våre tjenester med god support fra starten av. Serveren din skal være oppe til enhver tid. Dette krever proaktiv drift hvor din server følges opp jevnlig. Det nytter naturligvis ikke når man betaler en konsulent per time når ting skjer.

I tillegg til at vi har Managed dedikert leie, så inkluderes 6 timer i måneden til ekstra drift av serveren. Dette vil si installering av de program du ønsker, nattarbeid, feilsøking og annen type jobb du normalt ville blitt fakturert for ved kun leie av server. Patching er naturligvis inkludert.

Du har også full tilgang til serveren over nett slik at sidebannerdu kan velge om du vil gjøre oppgave selv eller la oss gjøre dem. Altså full root (Linux) eller administratortilgang (Windows) til din server.

Eksempelcase fra virkeligheten:
Kunden har dedikert server.  Webserveren stopper opp og vedkommende har prøvd alt. Kontakter support hos sin leverandør og får beskjed om at det ikke er dekket av avtalen, så vedkommende må selv finne ut av feilen eller betale 2 500 kr timen + oppmøteavgift 2 000 for utrykning på natt.

Altså totalt 4 500,- før man engang har løst problemet.

Dette er et godt eksempel på et tilfelle som er dekket og inkludert på dedikert server hos oss.

Kunden ville da ikke betalt noe som helst og ofte ville vi oppdaget problemet før kunden og hindret at vedkommende blir vekket eller forstyrret. Vi hadde tatt grep for å få webserveren til å virke igjen. Hvor mye er nattesøvnen din verdt?

Alle kunder et forskjellig og vi avtaler individuelt hva som er viktig å passe på.