Driftsavtale SLA

Vi har 100% oppetidsgaranti på server og linjer på alle våre serverløsninger. Lei en server i dag og du er klar for heftig trafikk i morgen.

Våre konkurrenter opererer gjerne med driftsavtale som koster fra 1.500,- per måned på det billigste. Dette innebærer kun entry-level support. Så må man betale for antivirus, backup (400 GB data inkl. hos oss), trafikk kun på noen hundre gigabyte per måned og ikke vakt utenom hverdag.  Samt gjerne ekstra for konsulentarbeid for andre ting på serveren.

Når alt kommer til alt, så betaler du langt over 4.000,- per måned for vår løsning FØR du engang betaler for serveren. Hos oss får du alt for 2.650,- inkludert servereleien og da med god søvn garanti.

Vi opererer med en såkalt all-inclusive avtale som innebærer høyeste nivå av Managed Support på alle SLA-punkter. Hos oss er alle kunder like viktige.

Mens andre firmaer baserer seg på kvantitet (flest mulig billige servere) og konsulentfakturering (brannslukking, krisebasert, oppgraderinger, vedlikehold, ekstratjenester), fokukserer vi først og fremst på kvalitet og forebygging i våre tjenester og med god support fra starten av. Serveren din skal være oppe til enhver tid. Dette krever proaktiv drift hvor din server følges opp jevnlig. Det nytter naturligvis ikke når man betaler en konsulent per time når ting skjer.

I tillegg til at vi har Managed dedikert leie, så inkluderes 6 timer i måneden til ekstra drift av serveren. Dette vil si installering av de program du ønsker, nattarbeid, feilsøking og annen type jobb du normalt ville blitt fakturert for ved kun leie av server. Patching er naturligvis inkludert.

Du har også full tilgang til serveren over nett slik at sidebannerdu kan velge om du vil gjøre oppgave selv eller la oss gjøre dem. Altså full root (Linux) eller administratortilgang (Windows) til din server.

Eksempelcase fra virkeligheten:
Kunden har dedikert server hos en konkurrent. Apache (webserveren) stopper opp og vedkommende har prøvd alt. Kontakter support og får beskjed om at det ikke er dekket av avtalen, så vedkommende må selv finne ut av feilen eller betale 2500 kr timen + oppmøteavgift 2000 for utrykning på natt. Altså totalt 4500,- før man engang har løst problemet.

Dette er et godt eksempel på et tilfelle som er dekket og inkludert på dedikert server hos oss.

Kunden ville da ikke betalt noe som helst og ofte ville vi oppdaget problemet før kunden og hindret at vedkommende blir vekket eller forstyrret. Vi hadde tatt grep for å få webserveren til å virke igjen. Hvor mye er nattesøvnen din verdt?

Alle kunder et forskjellig og vi avtaler individuelt hva som er viktig å passe på.