Tjenester inkludert

Vår tjeneste Managed Dedikert Server inkluderer lisenser, infrastruktur og support som man typisk vil trenge.

Hjelp til alle oppgaver på serveren

Du kan ringe døgnet rundt til vår vaktsentral og få snakket med kompetent teknisk personell. Dersom det er et problem på serveren, så kan du be oss undersøke dette og finne løsninger. Vi installerer også programvare og er bindeledd til tredjepartsleverandører. Alt arbeid i vid forstand som kan relateres til serveren er inkludert i leieprisen. Særlig bedrifter uten egen IT-avdeling kan ha stor fordel av dette, da vi kan samarbeide direkte med programvareleverandører. For andre er det en ekstra sikkerhet å kunne ringe oss når det «brenner» eller man ikke ønsker å ha vaktordning selv.

Sikkerhetskopiering

Lisenser for R1Soft Backup er inkludert og vi har egne backupservere både lokalt i datasenteret og eksternt. Backupen er av den historiske typen som også lar deg gjenopprette filer du har vært uheldig å overskrive. Vi tar også individuell backup av alle databaser. Dersom det skulle oppstå problemer som er umulig å løse, så vil vi på minutter gjenopprette serveren din til en helt ny server vi har klar.

Overvåkning

Alle servere hos oss blir automatisk overvåket via vår PRTG-intrastruktur. Vi benytter programvaren Paessler PRTG for dette. I samarbeid med kunden setter vi opp overvåkning av diskplass, minne, databaseytelse, websider og alt av porter og tjenester som kan måles. Dersom en parameter svarer tregt, går det varsel via SMS og app direkte til vår vaktsentral som kan logge inn og forsøke fikse feil før de blir kritiske.

Brannmur inkludert

I samarbeid med kunden setter vi opp regler for trafikk. Målet er å begrense inngangene til server så mye som er aksepterbart. Brannmuren sjekker også for typiske angrep som kan forekomme.

I noen tilfeller benytter vi også egen brannmur direkte på serveren, som et tillegg og ekstra sikkerhet. Vi konfigurer også overvåkning og automatisk blokkering avhengig av løsningen som er valgt.

Oppetidsgaranti

Hvis oppetiden blir mindre enn 100% en måned, får du hele leieprisen tilbake for den måneden. Bransjestandard er at man får en prosent av timene i en måned, men vi har gjort tiltak som gjør oss trygge på å gi denne garantien.


DriftskomponentSLA
DekningHele døgnet
VakttelefonHele døgnet
Responstid (varsling til påbegynt feilretting)Maks 1 time
PatchingInkludert
Backup internt og eksterntInkludert
KonsulentarbeidUbegrenset
Leverandørkontakt ulike fagsystem/økonomiInkludert
Installasjon og feilsøking softwareInkludert
Standby-serverInkludert
Maskinvare og brannmurInkludert

Pakkeløsningen vår inkluderer serveren, redundant linjeleie, nødstrømforsyning, reserveserver, døgnbemannet utrykning og overvåkning, daglig backuper, sikkerhetskopiering til annet serversenter og sikkerhetsoppdateringer/patching. Da skal det mye til før det lønner seg å drifte eget utstyr. Bare timekostnaden for en ansatt vil være brukt opp på et par timer og det innenfor vanlig arbeidstid.

Vi ser ikke på et salg av leieavtale bare som et salg, men som en gjensidig avtale. Målet er at begge parter skal bli fornøyd uten å møte overraskende regninger eller kompliserte telefonsystemer med køsystem for å få hjelp. Hver eneste dag jobber vi forebyggende for at din server skal være oppdatert.

Hvorfor skal du velge oss?

  • Vi hjelper med alt du har behov for, direkte på serveren.
  • Markedsledende tjenestenivå (SLA) og tjenester/lisenser inkludert.
  • Backup, overvåkning, serveren, antivirus, fysisk brannmur
  • Direkte kontakt med teknisk personell
  • Egen infrastruktur.