Dette er en norsk skytjeneste vi tilbyr som holder orden på inventar, eiendeler og utstyr i bedrifter, skoler og organisasjoner. Alt foregår via nettleseren og er laget for å være rask og enkelt i bruk.
Ved bruk av mobil kan du ta bilde av produktet rett inn i databasen direkte fra smart-telefon. Alt blir lagret i sikre datasentre i Norge. Brukervennligheten var noe av det viktigste for oss.
Inventardetaljer
- Navn på produkt, modell, merke, kategori, kjøpsdato, kjøpesum, serienummer, bilder (så mange du vil), kvitteringer, beskrivelser og status er bare noen av tingene du kan legge inn på Inventar.
Kategorier, merker, steder/rom og leverandører kan man legge inn på egne sider og de kan man ha ubegrenset av. I tillegg kan man opprette såkalte emneord eller tags på forhånd og deretter legge til så mange du vil på hvert inventar. Disse emneordene kan man se hvor ofte er brukt og man kan enkelt søke på hvert enkelt av dem.
Ved å kombinere alle mulighetene, så får du et veldig fleksibelt program som nesten bare fantasien setter grenser for.
Skjermbildet under viser Side 2 i programmet vårt. Her finner du nedtrekkslister med leverandører, merker, steder/rom m.m. Inventaret ditt får nytt liv med vårt system.
Ingen opplæring nødvendig
Programmet er på ingen måte det mest avanserte du kan finne innen inventar og løsøre-systemer, men vi vil påstå at det iallefall er ett av de enkleste (vi kjenner til) i bruk. Detaljer det ikke haster med å registrere, vises ikke i første skjermbilde og man kan velge å fullføre detaljer senere. Slik skjermbildene under er et eksempel på. Det er hele 5 sider med detaljer man kan legge inn om inventaret sitt, men ingenting er obligatorisk og det er lett å finne frem senere.
Service og oppfølging av inventar og løsøre
Du kan legge inn omfattende tekstbeskrivelse på hvert produkt og ved å knytte det til en leverandør, så vil du vite garantitiden på produktet, hvem hos leverandøren som skal kontaktes ved feil (navn, epost, tlf) og annen nyttig info. Statusen til produktet kan du endre til «service» straks det tas ut av omløp.
Funksjonen «Steder» kan like godt benyttes til å legge inn klassrom, lab, lokasjoner, avdelinger på inventaret. Skulle du ønske å få en oversikt over hvilke inventar som finnes på et bestemt rom/lokasjon/klasserom, så kan man bare klikke på stedet og på 1-sekund vil du ha en søkbar og sorterbare liste over inventar kun på dette stedet.
Norsk programvare
Programvaren er utviklet av Webspesialisten med utgangspunkt i egne behov. Det går an å bruke Excel og noen spesialiserte program i stedet, men ofte blir dette tungvint eller så har bare økonomiavdelingen tilgang. Du kan foreta en utskrift til PDF eller vanlig skriver med flere detaljer enn tilgjengelig i listevisning – samt få samlet oversikt over totale verdier i inventaret.
Ta gjerne kontakt om det skulle være andre behov, den kan tilpasses og installeres på kundebasis om vår hyllevare ikke passer 100%. Alle data lagres og behandles på en Linux/Apache/MySQL-plattform.
Du kan bestille og få tilgang i dag på vårt produkt-nettsted InventarListen.no.
Eksempler på bruk
- Oversikt over alle PC og servere i en bedrift eller skole
- Oversikt over nettbrett/mobiler og hvem som har disse til enhver tid
- Romlister med oversikt over innbo
- Utstyrsliste for lys/lydutstyr – kjekt å vite hva man har med på eventer
- Eventer med masse ting man trenger vite at man har
- Rekvisittlager
- Oversikt over bilparken, lastebiler eller andre transportmidler på hjul
- Det er bare fantasien som setter grenser